2/05/2011

Apa Khabar Mu Bulan ??

Tampak jelas indahnya kamu bulan...
Bila senang terang bulat pancarmu...
Tapi mengapa ada aura sedih bersama...
Seperti tersenyum.. tapi pilu...
Seperti memanggil.. tapi jauh

Sabarlah bulan...
Bersabarlah bulan...
Senyum sedihmu sesungguhnya...
Menggembirakan banyak hati

Kamu ingat aku bulan..?
Tak mengapa...
Tak perlu kamu jawabnya...
Kerana memadai bagiku...
Pancaran sinar...
Di kala kamu mengambang...

Aku rindu kamu bulan...
Aku rindu kamu...
Rindu...

Apa khabar bulan..?
Bagaimana hidup kamu bulan..?
Lama kamu tidak bercerita...
Tapi aku titipkan doa kebahagiaan buat mu...
Selalu selepas solat ku...
Tanda ingatan hati buat mu...
Yang mahu melihat kamu bahagia...
Kerana bahagia mu bahagia ku jua...

Apa khabar bulan..?
Kamu sihat bulan..?
Lama tidak bertanya khabar...
Bukan tak sudi tapi menjaga...
Kadang aku fikir kamu tak suka...
Kerana kamu kadang tidak membalas tanyaku...
Lalu ku intai dari jauh...
Untuk nyata kamu sehat...

Apa khabar bulan..?
Lama tidak bersua...
Bukan tiada ingatan...
Bahkan selalu sahaja...
Menyebut dan mengenang...
Yang jauh di sudut hati...

P/S; Penawar Rindu,
Aku jua merindui kamu sahabatku
Apa kabar tuan ??