12/31/2010

Aku Rindu, I Miss You.



Today I m feeling so ..
low as you are not with me,
I miss u every moment wherever I may be.
My mind sets no where and just thinks about you,
I wanna talk a lot with you but our talks are due.
My lips are trembling and calling your name,


I cannot see you in front ..
of me and I m going through this pain.
My tears are in trauma should they flow out or lay inside,
they want to roll down my cheeks but could not decide.
My one hand holds the other as it cannot hold yours,
It wanders for only your warm touch , I m sure.


My heart beats gets ..
faster wishing you might be here,
giving me the feel of joy, love and care.
How much I love you is all i know,
i just feel it and I dont want to show.
I miss you with every beat of my heart, no doubt
you are the only one of whom i can think about….






12/26/2010

Remuk Jantungku ...


Sulit ku kira
 kehilangannya
Sakit terasa memikirkannya

Hancur warasku kau telah berlalu
Tinggalkan aku begitu
Rapuh hidupku remuk jantungku..

Semua
 salahku 
tak jaga dirimu
Untuk hatiku sungguh ku tak sanggup
Semua terjadi seperti mimpi
Mimpi burukku kehilanganmu..

Karena kamu nyawaku
Karena kamu nafasku
Karena kamu jantungku
Karena kamu..

Rapuh hidupku 
remuk jantungku
Rapuh hidupku remuk jantungku..

Semua salahku 
tak jaga dirimu
Untuk hatiku sungguh ku tak sanggup
Semua terjadi seperti mimpi
Mimpi burukku kehilanganmu..

Karena kamu nyawaku
Karena kamu nafasku
Karena kamu jantungku
Karena kamu..

Tanpa kamu ku lemah
Tanpa kamu ku resah
Tanpa kamu ku gundah
Tanpa kamu
Remuk jantungku..




12/20/2010

Selesa Duduk Rumah


Ini lah aktiviti harian saya, 
oleh sbb saya ni jenis org yg tk suka bejiran
cara nak melepaskan boring , Online jer la jwpnya ...


Sempet lagi aku melempar senyum
wlu pun mimpi2 indah semalam
belum habis berlalu ... he3x




Woiiiii Makcik ... Bangun lah !!


12/12/2010

Berhenti Bersedih...

Usah bersedih 
atas perpisahan sementara ini..
jika benar dia tercipta untukmu..
tiada apa yang dapat menghalangnya..
sebelum saat itu tiba..
berdoalah pada Allah moga diberi kekuatan..

Mohonlah padanya 
dengan penuh mengharap...
jangan kau tangisi cinta yang telah pergi..
malah kau harus yakin ada lagi cinta yang sedang menanti.
cintai dirimu dan tuhan mu sepenuh hati dan barulah 
kau cari cinta sejati untuk temanimu menghadapi 

Liku-liku duniawi 
yang sementara ini..
sesungguhnya cinta itu takkan pernah padam.
yang hilang biarkan pergi..
jangan biarkan hati mu gundah kerananya..





11/25/2010

Dalam Tahajjud Cinta bersujud...


Kau datang 
ketika duka..
Dan bintang bercahya..
Tunjukku ke jalan syurga..

Ku haus
 di tengah laut..
Lemas mencari tempat berpaut..
Kirimkan aku kekuatan..
Serta pedoman dikesesatan..

Ku sunyi 
dalam gembira..
Perih pedih tanggung derita..
Sungguh aku bukan wali..
Yang suci dari hina dan benci..

Kau datang
 ketika duka..
Dan bintang bercahya..
Tunjukku ke jalan syurga.. 

Terlalu lama 
aku mencuba..
Terlalu banyak cinta yang ku damba..
Tiada yang sempurna hanyalah fana..
Tuhan.. ampuni hambaMu..

Kau datang
 ketika duka..
Dan bintang bercahya..
Tunjukku ke jalan syurga..

Ku rebah 
di dada malam..
Memecah dendam yang lama diam..
Ku tanggalkan baju dunia..
Dakapku dengan selimut syurga..

Ya Tuhanku 
hanya padaMu..
Tempat mengadu segala rindu..
Limpahiku rahmat kasihmu..
Dalam Tahajjud Cinta bersujud..


10/26/2010

Tenangkanlah Jiwaku...

ketika aku berjalan
mengikut langkah sendiri

di satu jalan yang sunyi sepi
mencari tenang jiwa..


di dalam 


hujan gerimis 
ku jalan tidak berteman
hatiku saja
menjerit pedih
menanti bahagia..

kalau kau pergi jua
aku kan kau tinggalkan
terlambat kini sudah
cintaku kau nodai..

di sini tempat berjumpa
bersama menyebut cinta
tak mudah hilang 
kasihku sayang
berdosa cinta diseksa..




Karena Kamu - Geisha...

Karena kamu 
aku rela menunggu semua
Sungguh berat yang ku rasa
Karena kamu aku tetap berat
Meskipun kini engkau di peluknya

Masih mungkinkah
 semua abadi seperti dahulu
Karenamu selalu karenamu ku cemburu

Reff:

Teruslah melang
kah
 melupakan dirinya
Tinggalkan dia untukku sekarang
Saatnya tunjukkan semua tentang hatimu
Bahwa akulah yang pantas untukmu
Hanya kamu di setiap helahan nafasku
Hanya kamu, hanya kamu

Aku tahu engkau 
sangat dipuja mereka
Bagai bintang yang di surga
Aku tahu ini semua jalanmu
Tapi ku akan tetap menunggumu

Jangan tinggalkan 
semua sendiri seperti dahulu
Karenamu selalu karenamu ku cemburu

Back to Reff:

Masih mungkinkah 
semua abadi seperti dahulu
Karenamu selalu karenamu ku cemburu


9/25/2010

Aku Sayang Kamu, Aku Cinta Dia...


Dalam meniti arus percintaan
Aku terperangkap
Dalam mainan hatiku
Dalam mainan takdir

Kerana takdir
aku berpisah dengannya
Kerana takdir jua aku bertemu kamu
Tapi hati aku masih keliru
Kerana aku rasa
Aku sayang kamu, tapi aku cinta dia

Maafkan aku kerana…
Aku masih menyintai dia
Aku masih mengingati dia
Aku masih berhubung dengan dia
Aku masih merindui dia
Aku tahu takdir telah tersurat
Dia bukan milikku
Dia hanya kenangan silamku
Dan Kamu adalah hidupku kini
Cuma aku belum pasti dengan hatiku sendiri

Beriku masa,
 beriku ruang...
Untuk mencari sejauh mana
Hatiku menyayangi kamu
Menyintai kamu
Tolong fahaminya
SAYANGKU...

By : Bicara Sentuhan Jiwa~

9/20/2010

Aku Dan Kau

Mulanya hatiku merasa gundah
dikau terus menjauhkan diri
dhomir menjadi resah gelisah
menggapai cintamu sayang nan suci

Mengapa gerangan dikau mudah berubah
bagaikan buih dilanda gelora
duhai kasih kini hatiku menjadi gundah
dikau menghilang entah ke mana

Dulu dikau menggamit hatiku
madahmu manis bagaikan madu
namun dihomirkan jadi terharu
lamunan kasihku menjadi celaru

Aku terus tabah madahmu berhelah
kupohon restu Allah S.W.T Maha Pemurah
kupanjatkan doa pada Ilahi
agar ingatan diriku menjadi suci

Kini laman hatiku tidak bergelora
pengabadian pada Ilahi terusku jana
kulupakan dikau buat selamanya
diriku kini merasa bahagia

Biarlah dikau menghilang diri
cinta kasihmu pernah berduri
debu cintamu terbang bertaburan
tidak sekali-kali akan kukenang

Pada insan lain harus berhati-hati
cinta yang indah mudah menjadi basi
takarrubkan diri pada Ilahi Rabbi
menggapai keredaan suci dan abadi

Hasil Nukilan:
Hambali Abdul Razak

Kau wanita aku pun wanita !!

Dengan nama ALLAH yg Maha..
Pengasih lg Maha Penyayang..
tangan ini kaku..
bibir ini kelu..
tapi biarlah hati ini yg bermadah..


Aku bukan siapa-siapa ??
tapi aku saudaramu yg sygkan kamu..
aku bukan siapa-siapa..
tapi aku ingin sekali dekat dgn kamu..


Andai dihitung nilai dunia..
akan sama nilainya dengan nilai seorang wanita..
aku bukan siapa-siapa..
tapi aku mahu tersenyum bersama kamu..




Aku bukan siapa-siapa ??
tapi aku mahu memegang lembut tanganmu,
aku bukan siapa-siapa,
tapi aku saudaramu,
yang kasihkanmu.


Aku ingin kita tersenyum diSana.
aku ingin kita berpegang tangan disana,
aku ingin kita bersama disana,
dunia ini hanya pinjaman,
keseronokan hari ini akan hilang,
kegembiraan hari ini akan pudar.


Aku bukan siapa-siapa ??
dan kamu juga bukan siapa-siapa..
kita sama disisi ALLAH..
kerana itu aku sygkan kamu..


Memang susah memang payah..
aku juga seperti kamu..
aku juga rasakannya..
kerana aku bukan siapa-siapa..
aku juga manusia..
tapi bukankah Allah telah berjanji..


Barang siapa yang sabar melakukan ..
kebaikan maka Allah balas mereka ..
dengan nikmat dan rahmat..
memang nikmat itu lambat..
memang nikmat itu tak terlihat..
tapi yakinlah..ia ada dihadapan nanti..


Aku bukan siapa siapa ??
tapi aku saudaramu..
padamkan lah sikap dendam mu..
mari lah kita bersatu bersama..
demi sebuah kehidupan yang..
indah tanpa sebarang Amarah didada..



Aku bukan siapa-siapa ??
tapi aku benar-benar sayangkan kamu...
Insya ALLAH ...

8/26/2010

Karena Ku Sayang Kamu - Dygta

Seandainya kau ada di sini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepiku
Ku ingin bersama dirimu

Ku tak akan pernah berpaling darimu
Walau kini kau jauh dariku
Kan s’lalu ku nanti
Karena ku sayang kamu

Hati ini selalu memanggil namamu
Dengarlah melatiku
Kuberjanji hanyalah untukmu cintaku
Tak kan pernah ada yang lain

Adakah rindu di hatimu
Seperti rindu yang ku rasa
Sanggupkah ku terus terlena
Tanpamu di sisiku
Ku kan selalu menantimu

8/20/2010

Siapa aku ??

Siapa aku?
Persoalan yang ...
sering bermain-main,
Inginku bertanya kepada sekitarku,
Siapa aku?
Siapa anda?
Siapa mereka


Gelodak fikiranku
 mula bergelora,
Ingin mengetahui segala,
Adakah aku seperti burung?
Yang mampu terbang ke angkasa,
Mencari makanan di awal pagi,
Pulang ke sarangnya di senja hari,


Tidak!!
Aku mampu berfikir,
Mempunyai akal fikiran,
Aku tidak hanya membatu,
Aku cuba hidup dengan caraku sendiri
Apalah dayaku,


Ingin membandingkan
 hidupku...
Takdirku telah ditetapkan Tuhan,
Aku redha, aku pasrah,
Aku tidak boleh hidup sendirian,


Aku masih lemah,
Aku dambakan ...
sekitarku menyokongku
Ibarat anak kecil yang cuba bertatih,
Mengharapkan petunjuk untuk mula melangkah


Subuh telah 
menjelang...
Matahari mula terbit di ufuk timur,
Menampakkan susuk tubuh bumi,
Persoalanku telah terjawab,
Siapa aku?


Aku hamba 
ciptaan Tuhan...

Yang 
mendambakan cahaya Mu,
Agar aku dapat terus bernafas,
Tanpa sebarang persoalan lagi.

Nukilan:

Muhammad Zulhusni bin Zulkafl

Bila isteri menangis

Ada sedih luka terhiris
ada berontak perang krisis
ada sayu jiwa terguris
ada singgung dalam gerimis

Bila isteri menangis
kau perlu di depan menyapanya
kau perlu di belakang mendokongnya
usah biar dia sendiri memikul resah
usah ajar dia sendiri melawah kesal



Bila isteri menangis
lagunya mesti kau dengar
kaulah nyawa keliling pinggang
kaulah tiang dia berpegang
jangan tinggal dia keseorangan

Nukilan: amrirani



Cerita Duka

Terik matahari di atas kepala
merintih anak kecil meratap sedih
sebujur tubuh kaku di sebelahnya
di goyang di sentap tidak bergerak
dipandang sekeliling menarik simpati

teriak tangis ibu berpakaian hitam
duduk diatas rimbunan batu
melaung takbir kepala mendongak ke langit
sambil tudung menyapu air mata

dipangkunya berlumuran darah seorang jasad
disapunya muka jasad itu
diciumnya dengan penuh duka
sambil tangisnya bergema syahdu

cerita anak tadi tidak berakhir lagi
masih lagi setia duduk di sebelah ibunya
mungkin penat menangis
atau sangka ibunya tidur sementara

wanita diatas rimbunan batu melihat
airmatanya mengalir laju melihat anak kecil itu
apakah kudratnya membantu
hanya melihat dari jauh

dari jauh kelihatan sekumpulan pemuda
berlari menuju memberi bantuan
mendaki batu-batuan
yang tadi sebuah rumah yang indah

didukung jasad anak ibu itu
harapan ibu anaknya masih bernyawa
seorang pemuda menghampiri anak kecil
sangkanya anak itu mati bersama ibunya

alangkah pilunya hati pemuda
bila melihat anak kecil
sebenarnya sedang menyusu
dari ibunya yang sudah tiada

didukungnya anak kecil
langkah pemuda tidak segagah tadi
kerna baru tadi dia melihat
sesuatu yang meruntun hati

didukungnya anak kecil
kearah ibu kematian anak
ibu tadi meliht apa yang berlaku
diambil anak itu
di selaknya baju

akhirnya anak itu tertidur
ibu melirik senyum dalam duka
didalam hatinya berkata

ya allah ya rabbi
adakah anak ini penganti anakku
adakah aku penganti ibunya
dipeluk erat anak itu
tangis ibu sayup kedengaran

Penyair by penguin_kota.

SELENDANG IBU

Hamparan kasih ibu
menyingkap cerita kasih dan sayang
yang hadir dalam jiwa ibu
ialah anak
hari ini bukan hari lahirmu
ku berikan sehelai selendang
yang harganya tak semewah kasihmu
aku adalah anak
anak yang banyak menghirup
madu kasihmu
yang tak terhabis hingga hujung hayat ibu
selendang itu ku letakkan di kepalamu
penghujungnya menutup dadamu
aku ungkapkan kata sayang ditelinga ibu
sudah banyak dia berjasa pada
jasad dan roh ini
tidak terbalas jasanya
walaupun aku korbankan nyawa ini
kasih ibu hingga hayatnya
tidak terkikis
wajahnya yang tenang membuatkan aku tersenyum
mungkinkah hidupnya kesampaian
aku merenung wajah ibu yang tenang
membuatkan air mata menitis
selendang itu ku biarkan menutup wajah ibu
kerana bagi ku
tuhan yang menyanyangimu
Penyair by penguin_kota.

5/29/2010

Warkah ke syurga




Ya  ALLAH  jatuh cinta aku m'dengar namaMU
Tolong dekatkan diriku agar selalu bersamaMU..
Mohon, ampunkanlah segala dosa2 hambaMU ini 
Aku sering saja melupakanMU bila dlm kesenangan
Dan bila saat-saat aku susah baru aku akan 
mengingatiMU .. Ya ALLAH .. ampunkan aku


Segala puji bagi ALLAH tuhan seluruh alam
Tunjuk kan lah kami jalan yg lurus yg ENGKAU
Redhai , iaitu jalan orang2 yang telah ENGKAU
Beri nikmat kepadanya dan bukan jalan mereka
Yang dimurkai, dan bukan pula jalan mereka yg
Telah sesat..


Ya ..ALLAH..
Mohon jauhkan lah kami dari azab nerakaMU
Dan berikanlah kami rasa kecintaan kepadaMU
Jangan jauhkan kami dariMU.. Ya ALLAH..


" Sekadar Renungan Bersama 
Doaku ... moga kita sama-sama berjaya
Di dunia dan akhirat, berjaya dlm m'harungi
Segala dugaan dan cabaran .. yg smemangnya
Menguji kesabaran dan kekuataan iman
Semoga cinta yg dicari telah ditemui ....
Dan semoga tuhan meletakkan kita dbawah
Payung rahmat kasihNYA ... 
Insya ALLAH